Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Nejlepší hudební minimalismus zachumlaný v rozmlžené temnotě s výraznými prvky jazzu, doomu i ambientu servírují jednoznačně porýnští ge(u)rmáni z BOHREN & DER CLUB OF GORE ze stáje Ipecac. Tomu, co dělají, říkají velmi přiléhavě noir jazz a konkrétně na albu „Beileid“ jde o velmi specifickou plíživě temnou hudbu. Tu jakoby si někdo půjčil z pomale ubíhající surrealistické černobílé detektivky, v níž je hlavním hrdinou nešťastně zamilované soukromé očko, které bojuje s podvratnými živly i alkoholismem ve špinavé mafiánské čtvrti starého Chicaga.
"plíživá temná melancholie dávných časů převedená do zvuků"
Prostředky, které tato banda v současnosti používá, jsou úspornější než šaty prostitutky v parném letním dni, ale o to víc si každé přidané drobnosti vážíte. On totiž v té záplavě mazlavé tmy každý blyštící se střípek vynikne. Jakoby na obrovském černém plátně byla malá zlatá tečka. Ta velká temná plocha ji přidá na důležitosti. Stejně tak pokud do tajemných tupě cinkajících klávesových ploch vpadne saxofon nebo dokonce zpěv Mika Pattona v afektovaném záchvatu konzervatismu. BOHRENové dokáží skvěle pracovat právě s tímto druhem minimalistické hypnotické atmosféry. I tak si rýpnu, neboť mi přijde, že poslední deska je jen stínem nálad, které mi dokázali BOHRENI vtisknout v dřívějších časech. Tak silné a podmanivé nositele nálad, jakými byly skladby z minulých alb (namátkou „Still am Tresen“, „Midnight Black Earth“ nebo „Prowler“), tu nenajdete. Stále výtečné, ale umí to mnohem lépe. Vím to!
Patchouli Blue (2020) Piano Nights (2014) Beileid (2011) Dolores (2008) Geisterfaust (2005) Black Earth (2002) Sunset Mission (2000) Midnight Radio (1995) Gore Motel (1994)
Progresivní metalcore, který nese všechna stylová klišé, ale rozhodně mu nechybí švih a tempo. A vlastně je to i pestré, od death razance přes deathcore až po djent a melodické vyhrávky. Výsledek je sice takové načančané nic, ale za poslech stojí.
Irové pokračují ve své vizi neotřele pojatého a math rockem ušpiněného post rocku, jako by se stále snažili vyrovnat debutu, kterým se blýskli již v roce 2009. Opět chybí asi jen špetka, aby to bylo na potlesk.
Tento projekt táhne především charakteristický vokál Donovana Melero z HAIL THE SUN, což ve spojení se Sergio Medinou z ROYAL CODA znamená ono emotivně bolavé ukřičené post hardcore inferno, které odkazuje k domovským skupinám obou zmíněných hudebníků.
Rakouská brutální parta si za tematickou oblast své tvorby vybrala sériové vrahy. Je tedy asi logické, že těžiště i jejich třetího alba je deathgrindový nářez. A je to slušná porce třeba pro příznivce belgických ABORTED.
Klasický "Rogga" Johansson a jeho user-friendly death metal. Letos sice nemá oslnivou formu (viz slabší PAGANIZER), ale stále je to se ctí. Minulá deska byla lepší, ale i tady si skalní fanoušek najde to své. Hned po prvním poslechu vidíte všechny karty.
Trochu emařiny, trochu punkrocku a špetka indie melancholie. KOVADLINA řiznutá CARCIO RADIO. Ve výsledku celkem pozitivní vibe. Nová kapela se staronovými tvářemi a Banánem u mikrofonu. Hardcorovější MŇÁGA? Možná.
Tahle britská parta si prostě musí vybrat co chce. Koncept, ve kterém střídáte mělký emotivní rock a temnou post metalovou vlnu šilhající po blackaze v konečném důsledku působí jako zmatlaný dort od Pejska a Kočičky.